onsdag 6. juni 2012

Stenfjellet

Stenfjellhytta.
Med søster fra Arizona på besøk som daglig har fulgt været på Stenfjellet i vinter, var det naturlig å ta en tur dit. Det er bestandig flott å komme dit, særlig pga den flott utstikten og denne gangen også en flott himmel. Stenfjellhytta ligger nesten midt i Hamar kommune, langs Rondanestien og er et flott og populært turområde.
En kommer dit enklest fra Gåsbu som ligger ca. 12 min kjøring fra Hamar. På Gåsbu ligger også skistadion til Vang Skiløperforening som har arrangert NM flere ganger og skal gjøre det igjen i 2013.

Jeg synes personlig det er best om vinteren med sine herlige natur og omgivelser, en føler seg hevet over hverdagen. Det er supre snøforhold  tidlig på året og det varer lenge, og  med fine oppkjørte løyper. Løypenettet henger sammen med Løten og Ringsaker (Furnes). Området er populært for mange som bor der det ikke er stabile snøforhold, men som er glad i å gå på  ski. Det er flere turisthytter i området, noen drevet av DNT. Noen fine bilder ble det også tatt langs vegen.



DETTE FARGERIKE OG FLOTTE MØNSTERET FANT JEG PÅ EN STEN I GRØFTEKANTEN. JEG MÅ INNRØMME AT JEG ER GODT FORNØYD MED DETTE BILDET.



Flott himmel over Vangsåsa.


Bekkeblom langs vegen opp til Stenfjellhytta. Vi gikk fra Måsetra.

Så kom Turid til Stenfjellhytta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar